Dag 1, Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Dennis Kindermans - WaarBenJij.nu Dag 1, Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Dennis Kindermans - WaarBenJij.nu

Dag 1, Ho Chi Minh City

Door: Dennis Kindermans

Blijf op de hoogte en volg Dennis

29 Oktober 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na aankomst op het vliegveld in Ho Chi Minh is onze reis officieel begonnen, een taxi geregeld naar het Liberty 4 hotel welke we van Michael als aanrader hebben meegekregen als goede start van de vakantie.
Eenmaal in de taxi komen wij erachter dat het verkeer hier chaotischer is dan waar dan ook waar we geweest zijn, laten we stellen.. De hardste toeter heeft voorrang, dát gaat wat worden als we zelf op de scooter gaan rijden die we morgen of overmorgen gaan kopen. Aankomst hotel kregen wij een kamer te zien waarin ik het gevoel kreeg dat mijn hond in een bench nog beter zat. Wij hebben dit aangegeven en zitten op dit moment in een heerlijke kamer met 2 aparte bedden, prachtig uitzicht op het park en de stad. Na een rondje in de buurt van het hotel zijn we Inmiddels allebei in het bezit van een vietnamese Simkaart met 3G, erg handig dalijk voor het navigeren op de scooter. De trip voor morgen direct geregeld bij een lokaal reisbureautje wat ons zal leiden met een privé chauffeur naar het Cu Chi tunnelnetwerk, ongeveer anderhalf uur hiervandaan (hierover morgen meer)

Na een heerlijke full body massage, 4 uur geslapen tegen de jetlag. Eenmaal wakker nemen we de taxi naar het australiaanse Hogs Breathrestaurant, echt een aanrader.
Na het eten achterop de scooter gestapt richting avondmarkt welke helaas al bezig is met opruimen, jammer maar helaas.
Sappie gedronken bij een bar waar ze aan de overkant in het park waar wij ook op uitkijken het spelletje Cáouda spelen, dit is een traditioneel spel waarbij je een shuttle over een net moet hooghouden met je voeten wat er egt bizar uitziet.
Uiteraard hebben wij allebei een shuttle gekocht om dit later ook nogeens te leren. Ho Chi Minh is geen hele schone en mooie stad, ratten en kakkerlakken lopen op straat en uitlaatgassen moet je niet allergisch voor zijn.

• 29 Oktober 2012 - 22:18

Charissa:

Haay dennissie super leuk om je reis zo te kunnen volgen. Zal zeker vaak ff checken. Nogmaals geniet ervan en kijk uit.
    Dikke kus van mij xxxx