Dag 9, Nha Trang - Jungle (320 km) - Reisverslag uit Quảng Ngãi, Vietnam van Dennis Kindermans - WaarBenJij.nu Dag 9, Nha Trang - Jungle (320 km) - Reisverslag uit Quảng Ngãi, Vietnam van Dennis Kindermans - WaarBenJij.nu

Dag 9, Nha Trang - Jungle (320 km)

Door: Dennis Kindermans

Blijf op de hoogte en volg Dennis

06 November 2012 | Vietnam, Quảng Ngãi

Okee sorry! Weer verslapen.. Nog geen enkele dag volgens planning dus.. Haha maargoed, s'ochtends een lekker broodje omelet gehaald bij een stalletje en zo snel morgelijk Nha Trang verlaten.. Uiteindelijk rijden we 8:00 Nha Trang uit richting Da Nang. Heeel erg mooi stuk! Alleen schiet het allemaal niet op, erg bergachtig gebied en hoop vrachtwagens. Onderweg natuurlijk hier en daar gestopt. Opeens zagen we ergens langs de weg een winkel welke vele liters van de lokale wiskey verkocht. Dit is een wiskey met van alles dat wij liever nooit in onze wiskey willen hebben: schorpioenen, bijenkorven, slangen, sprinkhanen etc etc.
Omdat we daar stopte mochten wij daar helemaal gratis een slokje van proeven, erg lekker... Niet dus.. Alleen het idee al! E erg sterk in de keel. Maarja rijden rijden rijden.. We hadden eerder deze vakantie al hangmatten gekocht, we dachten daar kunnen we gebruik van maken met gelijk een mooi avontuur!
We gaan in de Jungle slapen! Wij ondereg naar de markt, hebben we touwen, eten en drinken gekocht om de nacht te kunnen doorbrengen.

Goed het werd schemerig, we gaan een mooi plekkie opzoeken. We sloegen af in een nauw modderpaadje en reden de bushbush in.
We hebben eerst een vuurtje gemaakt want het stikte er van het vliegende ongedierte. Veel hout zoeken om de ret van de nacht te kunnen chillen en lekker filmpie kijken op de ipad.. We hebben de hangmatten opgehangen, een laken opengescheurd en gebruikt als tent en alles was perfect geregeld, we zouden omstebeurt wacht houden voor rare dingen, we wilde niet allebei tegelijkertijd slapen ivm dieren of mensen. Na alle arbeid besloot ik als eerste te gaan slapen en later Rob. Toen ik eenmaal wakker werd begon het nog geen 10 minuten later kei hard op zn vietnamees te regen en werden we zeikesnat. We hebben om 02:30 besloten de boel te verbranden en alles in te pakken, alles was doorweekt, we kregen het koud, het vuur bleef niet lekker warm dusngenoeg reden te vertrekken, wegwezen uit die klotejungle haha.
Na een stukje rijden kwamen we een hotelletje tegen, heel simpel maar we hebben tog nog lekker kunnen slapen ^^.

• 09 November 2012 - 09:11

Marion Kindermans:

Gelukkig was het maar regen! Ik zag al allerlei spookbeelden van rovers en slangen.
    Beter voortaan gewoon in een bed in een hotel slapen dan kan je moeder ook met een gerust hart gaan slapen. dikke kus xx love you ma