Dag 12, Da Nang - Hue (100km) - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Dennis Kindermans - WaarBenJij.nu Dag 12, Da Nang - Hue (100km) - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Dennis Kindermans - WaarBenJij.nu

Dag 12, Da Nang - Hue (100km)

Door: Dennis Kindermans

Blijf op de hoogte en volg Dennis

09 November 2012 | Vietnam, Hué

Wake up door het laundry vrouwtje, de was is klaar:)!
Zal je zeggen was weer redelijk laat vanacht dus weer weinig slaap...even kijken bij de breakfast.. Een hele lege ontbijtzaal en geen personeel, we keken op de kaart en alleen maar warm vietnamees eten. Sla mij maar over, dan maar geen ontbijt.

Motoren weer bepakken en gaan met die banaan. Eenmaal uit deze drukte kwamen we al gauw in de bergen. We vonden dit allebei het mooiste rijden van de hele reis. We hebben geen 10 minuten achter elkaar gereden zonder een foto te schieten van het uitzicht, watervallen, wilde geiten en koeien of andere dingen. Wat we vsndaag helaas wel hebben gezien is een enorme hoeveelheid honden in een vrachtwagen klaar voor de slacht.. Het is zeker niet leuk om te zien!! Ook zien we steeds meer volle vrachtwagens met eenden en kippen, waar geen kuikentje meer bij zou passen. Toch moet ik zeggen dat het wel redelijk "went" om te zien.
Paar dagen geleden zag ik dat een vrachtwagenchauffeur bij een tankstation het nodig vond om een varken een paar keer te slaan voor niks waarbij ik hem zeer duidelijk heb gemaakt dat hij van mij een paar tikken zou krijgen als die dat nog een keer zou doen, cultuur of niet.. Ik vind dat persoonlijk echt de zwarte kant van Vietnam, er is hier ongelofelijk veel dierenleed.

Trug naar de trip van vandaag. Was heeel erg warm vandaag weer, egt bizar. We zouden eigenlijk ook even door Hue rijden en vandaag al in Dong hoi zijn, 120km verder als dit.

Onderweg bij een of ander super touristisch iets stonden enorm veel kraampies met vrouwtjes. Ik liet een heel smerig plaatje zien.. Haha nou die vrouwtjes kwamen allemaal bij elkaar om het aan elkaar te laten zien en schreeuwen enzo was egt te geinig.

Eenmaal aangekomen in Hue , ongeveer 16:00 hotel gezocht en gelijk naar een "pagoda" dat was dan ook gelijk de laatste pagoda die ik ooit in me leven bewust zal bezoeken, pagoda? Ouwe ***zooi! Daarna op de lokale markt gelopen, allemaal smerige soepies, sappies en happies.
Lekker gegeten bij 'Take', japans restaurant, dus wél lekkere happies. Erna wilde we naar het hotel maar hadden allebei geen kaartje gepakt.. Stonde we dan.. Even kijken op de iPhone maps en ongeveer weten waar je ben.. Gelukkig tog gevonden. *tip, ALTIJD een kaartje als je van hotel naar hotel reist want we leven hier in hele grote steden..! ;)
Nu lekker op bed chillen en zo lekker slapen, morgen is de planning: vol gas en zien waar we uitkomen, maar eerst even naar een bepaalde tombe hier in Hue waarvoor we eigenlijk hier zijn.. ;), tot morgen!

• 09 November 2012 - 19:01

Eefje:

Heb je dagboek gevonden :) ..leuk !! Veel fun daar oja dave gaat je fotos bekijken haha

• 10 November 2012 - 08:35

Marion Kindermans:

Hoi Dennis, leuk verslag weer hoor. We zijn wel benieuwd geworden hoe smerig jou plaatje was.
    Inmiddels ben je er wel achter gekomen dat dat eten in Thailand en Vietnam niet aan jou besteed is.
    Veel plezier vandaag met de reis, liefs pa en ma xxx

• 11 November 2012 - 13:40

Tijmen:

Ha die dierenvrind,

zo te lezen vervelen jullie jullie niet daar.
    Hou je het een beetje vol zonder ons?
    Zijn jullie ondertussen nog op zoek naar toekomstige import bruidjes?
    Heb nog nooit een vietnamese trouwerij gehad.