Dag 13, Hue -Vinh (410km) - Reisverslag uit Vinh, Vietnam van Dennis Kindermans - WaarBenJij.nu Dag 13, Hue -Vinh (410km) - Reisverslag uit Vinh, Vietnam van Dennis Kindermans - WaarBenJij.nu

Dag 13, Hue -Vinh (410km)

Door: Dennis Kindermans

Blijf op de hoogte en volg Dennis

10 November 2012 | Vietnam, Vinh

Vroeg eruit! Niet zown lekker matras ook haha.. Okee, we hebben eerst een monteur gezocht, want hrt achterwiel van Rob zwabberde en reed helemaal kut. Nou stonden we bij yamaha en die wilde er omgerekend 30€ voor hebben! Tjha dat noemen ze in Vietnam oplichterij. We zijn verder gaan zoeken en gevonden.. Deze gasten hebben ruim een uur gesleuteld voor €3,80, bleek dat er een te kleine binnenband in was gezet gister in Da Nang.

Toen de band eindelijk gemaakt was gingen wij bij het citadel van hue kijken, ja ach het hoort erbij.. Maar we vonden het nog best mooi ook eigenlijk.. Het is een groot fort met allemaal oude gebouwen en stadmuren.
Na een uurtje hoer te hebben rondgelopen weer terug naar het hotel. spullen pakken, we gaan weer richting Hanoi!

Rijden en rijden, we hadden besloten om zover mogelijk bij Hanoi te komen, anders Vinh.
Al snel leek het erop dat we het niet gingen halen. Zeker toen we met 90 voorbij een laser van de politie reden waar je 60 mocht, we dachten al ohhhh neee he! we zijn afgeslagen bij een zandweggetje dat uitkwam bij een of andere stam, ook geinig :p. we hebben daar wat staan drinken en zijn weer verder gereden. stond die politie 2km verderop! waarschijnlijk zijn ze ons dus achterna gegaan en omgedraaid en iemand anders aangehouden. wij gewoon vol gas, weg wezen hier.
Het punt is namelijk dat wij geen vietnamees rijbewijs hebben dus wij hier eigenlijk helemaal niet mogen rijden.. Maar ik heb het idee dat mijn rijbewijs wel meer kennis bezit als die van hier.

We stonden nu voor een keuze: Rijden we door het prachtige natuurpark Phong Nhâ Ke-Bang of rijden we 60km minder over de highway.
Aangezien we dachten dat Vinh prima te redden was voor het donker hebben we het natuurpark gekozen. Nou en het was egt schitterend! Nog steeds in het park en het werd al schemerig. Maarja we moesten perse uit dat park en zijn blijven rijden! Totdat mijn licht kapot ging.. Wij veel verderop stoppen. (oook hier kenne ze geen engels dus moet allemaal met vertaal-appies.
Het kwam er uiteindelijk op neer dat we een nieuwe accu er in moesten zetten. Het was allemaal geregeld en ik zoek me portomonnee, ik kon het er nergens vinden en dacht dat ik hem verloren was onderweg.. Egt zonde maarja!na alles te hebben uitgezocht niks gevonden totdat Rob voor de zoveelste keer zei dat ik nog 1 rondje moest lopen, jaaaaa daar lag hij in een schaduw van een boom. Superblij en de rit vervolgen. Nog geen km verder stopt robs licht ermee! Dus even verderop gestaan en die hebben het gefixed. Na nog geen 300 meter kapt zijn licht er weer mee en zijn we alsnog verder gereden omdat we mijn licht hadden.
We hebben daarna besloten om niet op de highway te blijven, maar de iets kortere route te nemen. Als er iets is,., dat je niet moet doen in vietnam is het een sluiproute nemen! De weg was 40 km lang ongelofelijk slecht we hebben over dat stukkie ongeveer 3 uur gedaan en kwamen dan uiteindelijk pas om half 2 snachts in Vinh aan, we waren het meer dan zat voor die dag ;)!

• 12 November 2012 - 08:50

Marion Kindermans:

Zo jongens dat was wel even afzien maar wel weer een ervaring rijker.
    Ik kan haast niet wachten om de foto,s te zien want die moeten echt heel mooi zijn met al die natuur waar jullie doorrijden.
    Gelukkig heb je je portemonnee teruggevonden want waarschijnlijk zat daar ook je rijbewijs en bankpas in.
    Dan word het lastig verder reizen.
    Tot gauw liefs pa en ma xxx

Tags: Hue, vinh