Dag 4, Mekong Delta - Reisverslag uit Mỹ Tho, Vietnam van Dennis Kindermans - WaarBenJij.nu Dag 4, Mekong Delta - Reisverslag uit Mỹ Tho, Vietnam van Dennis Kindermans - WaarBenJij.nu

Dag 4, Mekong Delta

Door: Dennis Kindermans

Blijf op de hoogte en volg Dennis

01 November 2012 | Vietnam, Mỹ Tho

Vandaag vroeg uit de veren op naar de Mekong delta. Dit hadden wij als dagtrip geboekt en de bus zou er om 7:20 zijn, wij snel ontbijten enzo.. Bleef de bus weg, dus we hebben naar het reisbureau gebeld om te vragen waar de bus bleef, hij vroeg ons om direct te komen. Dit deden wi j en werden direct meegenomen naar een ander reisbureautje om met een andere bus mee te gaan. Achteraf niet verkeerd want we zaten bij supergezellige mensen en begon de gezelligheid dus al in de bus. Verder is zo'n dagtrip naar de Mekong een verschrikkelijk toeristische attractie waardoor er een schema'tje ontstaan waarbij we allebei niet van houden.
Eerst gingen we naar een snoepjesfabriek van Kokosnoten gemaakt, niet heel spannend.
Na de snoepies gingen we naar een honingplantage wat uiteraard gemaakt wordt door bijen, heb nog duizenden bijen vastgehouden ook. Waarna die vent met een wurgslangetje aan kwam zetten. Altijd leuk, lekker gevoel zo'n beest om je nek :)
Na de honing zijn we naar een of ander vreemd eiland gegaan waarbij je op krokodillen kon vissen, een ronde fietsen en eten. Het eten was eerlijk gezegd niet veel bijzonders en het krokodillen vissen is meer zielig voor die beesten dan dat ik er lol aan heb beleefd, de vietnamese toeristen vinden het blijkbaar nodig om dat stuk vlees zo lang mogelijk voor die bek te houden en weer weg te trekken. Maarja, aan de fietstocht was niet veel speciaals meet we hebben wel weer gelachen, weinig te zien op die eilanden maar ik kan wel zeggen dat we op de Mekong zijn geweest ;) op den duur gingen we ook nog door de mangrove met een provisorisch kajakkie met 2 van die kleine roeiertjes. Dat was nog wel leuk eigenlijk, later ginge we fruit proeven op dat eiland waarbij er voor ons traditioneel "gezongen" werd, eigenlijk deed iedereen maar net of die het leuk vond maar was meer kattegejank en hoopte iedereen dat het stopte :). Gelukkig stopte ze na 5 liedjes en gingen we verder. Heb nog een vietnamees blousje gekocht wat zó ontzettend lelijk is dat het gewoon mooi is :).

Na een 2 uur lange busreis weer terug in de stad, het reisbureautje waar we weer af werden gezet zit nog geen 20 meter bij de motorverkoper vandaan en konden we de laatste dingentjes regelen bij hem. Ondertussen hebben we een helm geregeld, weten we dat we morgen ochtend om 09:00 bij hem de motoren op gaan halen, we krijgen een toolkit mee, we rijden naar een shoppie met roadmaps waarna we de stad voorgoed achter ons laten.

Na even te hebben overlegd hadden we allebei vanacht niet helemaal lekker kunnen slapen door iets dat bultjes gaf hier en daar en jeukte. Kan een mug zijn maar ook beesies in het bed, wil er eigenlijk niet teveel bij stilstaan. We hebben dus de tassen ingepakt en zijn wezen uitchecken. Zijn nu 20 meter verwijderd van het eerdere liberty 4 hotel omdat je in dit district gewoon alles kan doen, reisjes regelen, lekker eten, simkaart regelen etc.

Okee, lekker gedouched en klaar om te eten, maarja wát.. Weerjewat? Het klinkt heel raar maar toch weer trek in fastfood, de geuren in de stad maken het er niet makkelijker op om vietnamees eten te gaan proberen.
Na een heel stuk lopen geen fastfood kunnen vinden.. Toch maar weer voor het heerlijke Hogs Breath restaurant gekozen. Erna nog even de simkaartjes opladen voor de trip die ons vanaf morgen te wachten staat.

Bij het regelen van de simkaart kwamen wij zeer gastvrije locals tegen waarmee we de hele avond hebben doorgebracht onder het genot van een lekker mannendrankje.

Voor de mensen die het stadsleven-verslag een beetje zat beginnen te worden...? Vanaf morgen komen de interessantere verslagen waarbij we gaan vermelden hoeveel km we hebben afgelegd en wat we hebben gezien.
Blijf ons dus vooral volgen ;) ik zeg weltruste vanuit Ho Chi Minh,
De stad waar alles mogelijk is maar absoluut chaotisch. Wel een aanrader ;)!

• 01 November 2012 - 22:48

Marion Kindermans:

Hallo luitjes,
    Wat jammer dat het vandaag niet is geworden wat jullie ervan hadden verwacht.
    Morgen scooters ophalen en weg uit die drukke stad, heel veel plezier , maar doe voorzichtig he.
    Als ik zo al die drukte zie met scooters zal ik blij zijn als jullie op een rustige weg zitten.
    Weltruste voor nu en blijf jullie volgen, xxxMa

• 02 November 2012 - 10:25

Chris:

Dennis, tot nu toe wat ik heb gelezen is het een bijzondere trip wat jullie doen.
    veel plezier onderweg met jullie motoren en keep it safe,

• 02 November 2012 - 21:00

Bianca:

Leuk om jullie te volgen..en super dat jullie dit doen!!-:)..